Tuesday, May 26, 2009

Lasaknya ikan keli...

Hari Isnin yang lepas, setibanya saya ke sekolah, seperti biasa saya terus ke Laman Agro... memeriksa sayur dan ikan keli... Ya Allah... Terkejut saya bila tengok air di tangki tinggal hanya setinggi 3 inci... Sememangnya saya agak sibuk pada hari-hari sebelumnya, dengan kerja-kerja seharian, dengan persiapan kursus EDUWEBTV untuk guru-guru... Kesiannya ikan saya...

Setelah saya amati, rupa-rupanya injap utama saluran tangki dah terbuka.. tak tahu sejak bila.. air keluar hingga paras minima.. tak tahulah siapa punya kerja..

Ikan keli? Alhamdulillah.. tak de yang mati.. boleh hidup dalam air yang cetek.. dalam air yang berbau...

Tindakan saya? Cepat-cepat masukkan air paip tanpa antiklorin ke dalam tangki... bagi palet sebab keladi bunting pun dah sikit sangat..

Lasaknya ikan keli....... satu bonus untuk saya......


Ikan keli yang lasak


Injap untuk laras air



2 comments:

  1. sapa pulak punya angkara..... angin kut... x pun semut.....

    ReplyDelete
  2. hehehe........ x mgkn angin @ cik semut sbb injap saluran tangki tu beso ler.... tgk kt foto yg baru sy tepek tu...

    ReplyDelete

Sudi-sudilah meninggalkan pesanan...