Thursday, November 19, 2009

Inkubator penetasan ayam di rumah

Inkubator penetasan adalah teknik penetasan tanpa eraman ibu ayam. Pembuatan inkubator di rumah boleh dilakukan sendiri dengan bahan-bahan yang mudah diperolehi. Bahan-bahan yang perlu ada ialah termostat, termometer, mentol dan papan playwood.





Memasang mentol pada peti inkubator.



Setelah menetas anak ayam dibiarkan di dalam peti inkubator dalam tempoh seminggu untuk penyesuaian diri dengan persekitaran.



3 comments:

  1. cg, macam mana cara buat inkubator tu, kat mana nak dapatkan termometre & termostat tu

    ReplyDelete
  2. Terima kasih kpd saudari/ra yg berminat.. inkubator tu dibuat spt sebuah almari/kotak utk simpanan telur.. termometer/termostat boleh diperolehi dprd pengedar alatan sains di seluruh Malaysia.

    ReplyDelete
  3. Saya akan sangat mengesyorkan perkhidmatan pembiayaan meridian Le_ kepada sesiapa yang memerlukan bantuan kewangan dan mereka akan membuat anda berada di atas direktori tinggi untuk sebarang keperluan selanjutnya. Sekali lagi saya memuji diri anda dan kakitangan anda untuk perkhidmatan dan perkhidmatan pelanggan yang luar biasa, kerana ini merupakan aset yang hebat untuk syarikat anda dan pengalaman yang menyenangkan kepada pelanggan seperti saya sendiri. Mengharapkan anda semua yang terbaik untuk masa depan. Perkhidmatan pembiayaan meridian adalah cara terbaik untuk mendapatkan pinjaman mudah, di sini ada email..lfdsloans@lemeridianfds.com Atau bercakap dengan Encik Benjamin Pada WhatsApp Via_ 1-989-394-3740 Terima Kasih untuk membantu saya dengan pinjaman sekali lagi dengan sepenuh hati saya bersyukur selama-lamanya.

    ReplyDelete

Sudi-sudilah meninggalkan pesanan...