Thursday, May 12, 2011

Pelajar orang asli

Pelajar-pelajar orang asli di sekolah saya dah mula menunjukkan bakat dan kebolehan masing-masing dalam pelbagai bidang sejak penubuhan SMK Muhibbah pada tahun 2001.. Ada yang cemerlang dalam akademik, tak kurang juga dalam ko-kurikulum, sukan dan kepimpinan. Antaranya ialah pelajar ini... Sunji a/l Anjang. Sikapnya yang sentiasa optimis dan aktif dalam pelbagai bidang menarik minat saya untuk mencungkil maklumat pelajar ini dan keunikan kaumnya. Bila saya tanya, di mana dia suka tinggal... di kampung atau sekolah (mereka tinggal di asrama)..katanya, dia suka kedua-duanya.. "di kampung saya boleh masuk hutan, cari buluh atau rotan untuk dijual.. di sekolah saya boleh belajar."

Saya paparkan biodata Sunji untuk kita berkongsi cerita...




Nama : Sunji a/l Anjang
Umur : 16 tahun
Tingkatan : 4 Angsana

Jantina : Lelaki

Alamat : Pos Perwor, Kampung Lanar, Lasah, 3111o Sg. Siput (U), Perak

Suku : Temiar

Agama : tiada

Nama bapa (bapa tiri) : Zaidi bin Itam
Pekerjaan bapa : Pekerja Ladang Kelapa Sawit

Nama ibu : Latipah bt Adik
Pekerjaan ibu : Suri rumah

Bilangan adik beradik : 5 orang (anak ke 4)

Jawatan di sekolah :
Pengawas, Pengerusi Rumah Sukan (Kuning), Bendahari Kelab Sepak Takraw, Pengerusi KRS, Pengerusi Kelab Sains dan Matematik, Exco Kebajikan Asrama

Hobi : Menyanyi

Makanan kegemaran : ubi bakar, teh '0'

Subjek yang diminati : Matematik

Cita-cita : Polis

Pengalaman manis :
menang perlawanan sepak takraw peringkat Negeri Perak (Naib Johan)

Pengalaman pahit :
dirotan oleh Cikgu Rozi sebab ponteng kelas semasa di Tingkatan Satu.. (hehehe.. padan muka...)

2 comments:

  1. sy sgt suka Sunji n the gang...rajin,hormat cikgu..semoga mereka berjaya hendaknya.
    -Wani-;)

    ReplyDelete
  2. wani...
    mmg geng ni baik dan rajin.. disenangi kwn2 dan guru2.. semoga mereka berjaya.. :)

    ReplyDelete

Sudi-sudilah meninggalkan pesanan...