Tuesday, March 10, 2009

Masalah lagi...

Sebelum balik dari sekolah tadi, kira-kira pukul 4 petang, saya menjenguk ikan-ikan keli yang diternak. Musykilnya saya, keladi bunting yang saya biakkan semacam dirosakkan oleh sesuatu, daunnya seperti dikoyak-koyak, batang-batangnya dicabut... seolah-olah ada tangan-tangan nakal yang sengaja 'suka-suka' merosakkan sesuatu. Pagi tadi saya dah perasan tapi tak sempat nak perhati betul-betul sebab sibuk dengan kelas. Hmmm... siapa la punya angkara... nampaknya kali ni terpaksa la saya jadi 'spy' pula, untuk buat siasatan... jadi macam polis la saya mulai hari ni... aduhai..... cabaran.. cabaran..

Untuk menjalankan sesuatu bidangusaha, sememangnya memerlukan perancangan yang rapi.. banyak yang perlu disediakan selain modal yang beribu.....



Tangki air yang berisi ikan ditutup dengan jaring untuk
mengelakkan ia melompat keluar

No comments:

Post a Comment

Sudi-sudilah meninggalkan pesanan...