Monday, March 30, 2009

Rakan-rakan seperjuangan yang hebat

Mengajar subjek Sains Pertanian adalah perkara baru bagi saya walaupun saya adalah bekas pelajar UPM yang pernah mengikuti pengajian Diploma Pertanian. Begitu lama saya tinggalkan bidang ini setelah tamat belajar di UPM.

Selama ini saya banyak bergelumang dengan subjek sains, geografi, sejarah.. dah lupa cara bertani.. menternak ayam... Hingga lah saya kembali ke bidang ini sejak tahun 2006 yang lalu.. Ditugaskan untuk mengajar Sains Pertanian bagi kohort yang pertama di sekolah saya... Bermula dari zero.... aduhhh..... perit betul saya rasakan untuk kembali memulakan projek-projek pertanian... keseorangan menguruskan Panitia Sains Pertanian... menguruskan amali... tak semudah kata-kata... saya jadi lemah sendirian...

Sehinggalah saya dipertemukan dengan ramai rakan seperjuangan yang hebat-hebat di bidang ini melalui kursus-kursus dan mesyuarat yang saya ikuti... Kini semangat saya jadi kuat untuk meneruskan perjuangan dalam bidang pertanian...

Kepada rakan-rakan seperjuangan.... terima kasih saya ucapkan di atas sokongan dan dorongan daripada kalian....















Ramai lagi rakan-rakan seperjuangan saya yang tak tertera gambarnya di sini...


No comments:

Post a Comment

Sudi-sudilah meninggalkan pesanan...