Saturday, August 22, 2009

Berita gembira dan sedih

Tumpang gembira bila, rakan senior yang dikagumi, Guru Kanan Votek SMK Muhibbah, Encik Ahmad Zabidi bin Soffian, dinaikkan pangkat sebagai Penolong Kanan HEM di SMK Tok Muda Abdul Aziz, Sungai Siput (U).

Tapi rasa sedih sebab kehilangan seorang senior yang amat prihatin dan banyak memberi sumbangan kepada sekolah dan rakan-rakan sekerja, walau pun baru setahun berkhidmat di sekolah ini... seorang Guru Kanan Votek yang banyak memberi idea dan dorongan kepada Panitia-panitia di bawah seliaannya, termasuk Panitia Sains Pertanian.. seorang Guru Pengawas, yang banyak menyumbang kepada pengurusan disiplin sekolah dan Pengawas...

Paling ingat dengan pesanan akhirnya kepada guru-guru dalam mesyuarat mingguan yang lalu......

"Guru yang cemerlang akan melahirkan anak-anak yang cemerlang... sebab bila kita mengajar anak-anak orang dengan ikhlas dan bersungguh-sungguh.. balasannya anak-anak kita juga akan diajar oleh guru-guru mereka dengan ikhlas dan bersungguh-sungguh.... semuanya kerana keberkatan yang kita dapat dalam menjalankan tugas kita dengan penuh keikhlasan.. di samping itu hidup kita juga sentiasa diberkati Allah swt....."




Encik Ahmad Zabidi
...pesanan buat rakan-rakan yang akan ditinggalkan



Pesanan akhir untuk anak-anak didik
"saya sedih nak tinggalkan kamu semua......"




yang patah kan tumbuh yang hilang kan berganti... tapi tak mungkin sama dengan yang telah pergi..


No comments:

Post a Comment

Sudi-sudilah meninggalkan pesanan...