Sunday, July 5, 2009

Keladi bunting dah berbunga..


Sejak saya menternak ikan keli, banyak yang saya pelajari, dari pembacaan.. rakan dan taulan.. pengalaman sendiri..

Keladi bunting yang saya biakkan tumbuh dengan segar dan sihat dengan pancaran matahari secara terus tanpa sebarang naungan.. jika anda risau ikan-ikan akan melompat keluar dari tangki, memadai tangki ditutup dengan jaring penangkap burung yang dijual di pasaran. Bagi saya, di Laman Agro, keladi yang saya biakkan didedahkan terus kepada cahaya matahari tanpa lindungan... dan hasilnya seperti gambar di atas.. bunga yang tumbuh menandakan pokok keladi bunting hidup dengan sihat.

2 comments:

  1. Salam,

    Rindula, bila nak datang rumah? Tak lama lagi kami nak berhijrah tempat lain pulak...

    Angah cari berita Along. Achik nak tau sangat berita dia.

    ReplyDelete
  2. salam... patut la teringat2, ada org rindu rupanya... hehehe...

    rindu gak kt achik... kami dh lama sgt tak balik penang, org penang lak yg dtg jenguk kami.. hehehehe.. bz sgt ler tu.... insyaallah kami akan ke sana 2 mggu lagi...(hujung mggu ni ada LADAP)...

    rindu gak kt along.... huhuhuhu...

    ReplyDelete

Sudi-sudilah meninggalkan pesanan...