Thursday, March 26, 2009

Berhujan dengan keli...

Petang tadi, ketika saya dalam perjalanan balik ke rumah saya (kira-kira 21 km dari sekolah), hujan turun dengan lebat... tiba-tiba teringat ikan-ikan saya di dalam tangki... terlupa, saya dah tutup atau buka kunci 'over flow' selepas pemindahan tangki tadi..... aduhhh... kalau tutup, bermakna air tangki akan penuh, dan ikan-ikan saya akan berenang keluar dari tangki.....

Dalam hujan yang begitu lebat, saya berpatah balik ke sekolah.. meluru ke Laman Agro dalam hujan lebat.. payung yang saya guna pun dah tak ada erti... berhujanlah saya bersama keli petang tadi... tapi hati saya puas.. ikan-ikan saya dalam keadaan selamat...

Hmmm... asyik ingat ikan keli jer... dah macam arwah tuk dan nenek saya di kampung dengan ayam dan kambing mereka.... he he he....








No comments:

Post a Comment

Sudi-sudilah meninggalkan pesanan...